در سال ۱۴۰۲ هنرکده آنوش علاوه بر خانوم ها برای آقایان هم آموزش نقاشی و طراحی دارد.

معرفی انواع قلموی مناسب آبرنگ|راهنمای جامع و کامل

اشتراک گذاری:

انواع قلموی مناسب آبرنگ

انواع قلموی مناسب آبرنگ

فرقی نمی کند که تازه به دنیای هنر نقاشی وارد شدید و تازه کارید یا هنرمندی با تجربه هستید که صدها قطعه نقاشی کرده است. استفاده از قلموی مناسب آبرنگ هنر شما را به سطح بالاتری ارتقا می دهد.  نقاشی با آبرنگ یک هنری است که نیاز به ظرافت خاصی دارد؛ به همین دلیل است که استفاده از بهترین برس های آبرنگ می تواند به شما کمک کند تا در حد متوسط کار کنید و نتایج استثنایی و زیبایی ارائه دهید. انتخاب یک قلم مو آبرنگ می تواند بسیار دشوار باشد. هزاران قلم مو برای انتخاب وجود دارد و درک همه آنها سطحی از تحقیقات را می طلبد که این مقاله به شما کمک می کند تا با انواع قلموها آشنا شوید و سپس انتخاب مناسبی داشته باشید. شما می توانید آموزش نقاشی آبرنگ در تهران را شروع کنید و سطح خود را به سطح پیشرفته برسانید.

انواع قلموی آبرنگ از نظر نوع مو

یک برس آبرنگ خوب باید حداقل یک کار اساسی انجام دهد؛ این است که بتواند آب را به خوبی نگه دارد. آنهایی که از موهای مصنوعی ساخته شده اند کارایی خوبی دارند، اما آنهایی که موهای طبیعی دارند، ظرفیت نگهداری مایعات بسیار بهتری دارند. این به دلیل آناتومی فیبری آنها است که در جمع آوری و نگهداری آب برای مدت طولانی عالی هستند. آنها همچنین بیشتر در امتداد دست هنرمند هستند؛ زیرا به تغییرات فشار حساس تر هستند. انتخاب های ما در زیر به شما کمک می کند قلم موی مناسب خود که می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد را انتخاب کنید. زمانی که شماآموزش نقاشی در تهران را شروع کنید باید بدانید که کدامیک از آنها می تواند برای کارهای عملی شما مناسب باشند.

نگهداری آب برای مدت طولانی برای مقاله انواع قلموی مناسب آبرنگ

آبرنگ موی طبیعی

برس های طبیعی مو همان چیزی است که به نظر می رسد. آنها قلموهایی هستند که جنس موی روی قلمو کاملاً طبیعی هستند. این برس ها معمولاً گران تر از برس های مصنوعی هستند. آنها به اندازه ای هزینه زیادی دارند که برای افراد مبتدی این دسته از قلموهای طبیعی را پیشنهاد نمی کنیم. اما برس های طبیعی مقرون به صرفه نیز وجود دارد.

مزیت بزرگ بیشتر برس های طبیعی این است که آب بیشتری نسبت به برس های مصنوعی در خود نگه می دارند. درست مانند موهای روی سر؛ این برس ها قلاب های کوچکی در خود دارند که به طور علمی کوتیکول ها هستند که به آنها اجازه می دهد آب را نگه دارند.

برس‌های طبیعی نه تنها آب بیشتری را در خود نگه می‌دارند، بلکه نسبت به برس های مصنوعی آب را به طور یکنواخت‌تر روی کاغذ آزاد می‌کنند. آنها همچنین رنگدانه را به همین شکل روی کاغذ می آورند. بنابراین همین مزیت باعث می شود تا شستشوی آنها آسان تر باشد.

نکته ای که باید در مورد برس های موی طبیعی در نظر داشت این است که اکثر آنها احتمالاً محصولات جانبی صنایع گوشت و خز هستند. بنابراین اگر مخالف آن هستید یا از محصولات حیوانی در زندگی خود استفاده نمی کنید، برس های طبیعی٬ قلموی مناسب آبرنگ برای شما نیستند. اما ناامید نشوید؛ بسیاری از جایگزین های دیگر در برس های مصنوعی وجود دارد که بسیار جالب هستند.

 قلموی مناسب آبرنگ برای مقاله انواع قلموی مناسب آبرنگ

قلموی آبرنگ مصنوعی 

هنگامی که به یک برس آبرنگ جدید نیاز دارید، اولین چیزی که باید تصمیم بگیرید این است که طبیعی یا مصنوعی باشد. در حالی که الیاف طبیعی قدیمی تر از الیاف مصنوعی هستند؛ برخی از نقاشان به دنبال آبرنگ مصنوعی هستند؛ زیرا دوام بیشتری دارند و همچنین تقریباً همیشه ارزان تر هستند. زیرا آنها گیاهخوار هستند یا از محصولاتی که از حیوانات تهیه می شوند، دوری می کنند. اما انتخاب برس مصنوعی به این معنی نیست که عملکردهای ضعیفی در برابر آبرنگ طبیعی دارند. شما هنگامی که در بهترین آموزشگاه نقاشی در تهران ثبت نام کردید، برای شروع میتواند قلموهای آبرنگ مصنوعی را انتخاب کنید.

قلموهای مصنوعی ارزان قیمت برای مقاله انواع قلموی مناسب آبرنگ

انواع قلموی آبرنگ از نوع سر تخت و گرد

برس صاف و تخت زاویه دارد؛ در حالی که یک برس گرد به نقطه ظریفی می رسد و حرکت آن ارگانیک تر است. علاوه بر این، یک برس صاف خطوط بسیار مستقیم ایجاد می کند. اینها برای نقاشی های معماری و زاویه دارتر عالی هستند. برس های گرد نرم تر هستند. هر دو شکل را می توان تقریباً برای هر نوع نقاشی استفاده کرد؛ برای نقاشی هایی که مناظر، گل ها و طبیعت را در  بر دارد، این دو نوع از قلموها بهترین انتخاب قلموی مناسب آبرنگ هستند.

قلموی آبرنگ نوع زبان گربه ای

این نوع از قلم ها جزء همان دسته از قلموهای آبرنگ سر تخت بر می گردند. اما با این تفاوت که آنها سر آنها گرد و برش خورده است. گوشه های آن نیز به صورت هلال خورده است. استفاده از این ابزار بسیار وسیع است و نقاشان بیشتر از این مدل برای کارهای هنری خود استفاده می کنند. این قلمو برای رنگ را به آسانی روی کاغذ پخش می کند. همچنین از برداشتن رنگ به صورت پی در پی جلوگیری می کند. معمولاً با این قلم می توان به راحتی رنگ را آغشته کرد و کار را کثیف نمی کند.

قلموی آبرنگ نوع سر کج

قلموهای سرکج که نام دیگری به نام شمشیری دارند، از زیر مجموعه های دیگر قلموهای تخت هستند. دلیل نامگذاری آنها به مورب و تیز بودنشان بر می گردد. معمولاً برای مناطق حساس یک نقاشی که به حساسیت لازم است، این نوع قلم ها را انتخاب می کنند. آنها همچنین برای قسمت های منحنی یک نقاشی انتخاب خوبی هستند. با قسمت های زاویه ‌ای آن می توان خطوط قطورتری را کشید. مثلاً برای کشیدن شاخه های درختان مناسبند.

آشنایی با انواع قلموهای مناسب آبرنگ

قلموی آبرنگ محو کن

برای گذاشتن لایه های نازک  باید از قلموی آبرنگ محو کن استفاده کرد. همینطور برای نرم و محو کردن حاشیه های یک نقاشی این قلمو به شما کمک می کند. همچنین برای برداشتن آب اضافه از روی یک نقاشی باید از قلموهای محو کن استفاده کنید. برای ایجاد بافت های دورانی یا کشیدن نقاشی های خیس باید از قلموهای خاص استفاده کنید. آنها باعث می شوند رنگ ها به خوبی در یکدیگر ادغام پیدا کنند و مرز بین رنگ ها از بین برود. این نقاشی ها که با نام نقاشی خیس معروف هستند، با چنین قلموهایی ساخته می شوند.  رس های گرد کوچک، به ویژه آنهایی که از موهای سمور ساخته شده اند، جزئیات ظریف تری را در کار آبرنگ ایجاد می کنند. برس‌ های گرد بزرگ‌ تر برس‌های موپ نیز نامیده می‌ شوند.

قلموی آبرنگ بادبزنی

قلم موی آبرنگ بادبزنی دارای موهای بسیار نازک است و شکل آن به صورت بادبزن است. که از داخل به سمت بیرون پخش شده که معمولاً برای ترکیب کردن رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما کار کردن با آن نیاز به مهارت دارد. آنها برای نقطه گذاری، کشیدن موها، طراحی درخت و چمن مناسب هستند. این برس‌ها مخصوصاً مورد علاقه هنرمندان برای کار با جزئیات هستند، زیرا سفتی مناسبی را برای کشیدن خطوط ظریف با آبرنگ را ارائه می‌ دهند.

انواع قلموهای نقاشی برای مقاله انواع قلموی مناسب آبرنگ

قلموی آبرنگ فانتزی

این مدل از قلموهای آبرنگ فانتزی ارزان قیمت هستند و برای اعمال پرایمر با بتونه روی یک بوم مفید عمل کنند. آنها نیاز ندارند که مرتباً تمیز شوند. اما اگر بخواهید موهای قلمو به یکدیگر نچسبند بهتر است که، آنها را بشویید. عیب این دسته از قلموها این است که زود به زود موها کنده می شوند.

لینک منبع